viaţa e plină de flori

Florile au fost create înaintea noastră ca, atunci când vom deschide ochii din nefiinţă spre A FI, să ne umple viaţa de frumusseţe. Acum sunt multe feluri de flori: florile de câmp, florile iubirii, florile recunoştinţei, florile jertfei, flori de gând, spini, mărăcini ... toate au frumuseţea lor. Mie îmi plac florile şi am încercat să-mi umplu viaţa cu soiuri multe, atât cât mă pricep şi pot. ... Bine ai venit în lumea florilor mele!

miercuri, 7 martie 2012

continuarea seriei


Să dăruieşti ceea ce nu ai! (II)
Mântuitorul spune acestea: „Căci tot celui ce are i se va da şi-i va prisosi, iar de la cel ce n-are şi ce are i se va lua.”(Matei 25, 29). Am promis că voi mai scrie despre aceasta şi iată că vă invit din nou la meditaţie pe această temă. ... Începe Postul cel Mare, al trecerii de la moarte la Viaţă, prin Crucea şi Învierea lui Hristos. Suntem îndemnaţi aşadar la post, la înmulţirea rugăciunii şi la o mai atentă atitudine faţă de cei din jur. Printr-o împrejurare grea am învăţat că nu poţi face binele decât postind. Fără post nu ai puterea necesară. De multe ori suntem bine intenţionaţi şi totuşi ceea ce facem bine iese rău. În astfel de împrejurări nu mai înţelegem nimic şi ne repetăm în minte, uimiţi şi necăjiţi: „Dar am vrut să fac bine!”. De ce a ieşit rău? Postul ne dă înţelepciunea de a alege calea cea bună, dreaptă şi scurtă de a face binele. Înfrânarea trupului dă libertate minţii. Gândul este mai limpede, în trupul supus prin postire inima este mai osârduitoare. Nu stă în puterea noastră să postim ori să săvârşim binele. În puterea noastră stă voinţa de a face acestea. Săvârşirea acestora e cu puterea venită prin har de la Duhul Sfânt. Deci facerea de bine se face prin jertfă şi cu conlucrarea cu Dumnezeu. Ceea ce este în afara acestora nu are rezultatul dorit. Cei ce ne văd postind şi reuşind facerea de bine încep şi ei să dorească această putere cu care facem binele şi care nu vine de la noi. şi astfel dăruim ceea ce nu avem dar Dumnezeu ne îngăduie să oferim şi altora din ceea ce este al Lui.
Ramona ARONEASA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu