viaţa e plină de flori

Florile au fost create înaintea noastră ca, atunci când vom deschide ochii din nefiinţă spre A FI, să ne umple viaţa de frumusseţe. Acum sunt multe feluri de flori: florile de câmp, florile iubirii, florile recunoştinţei, florile jertfei, flori de gând, spini, mărăcini ... toate au frumuseţea lor. Mie îmi plac florile şi am încercat să-mi umplu viaţa cu soiuri multe, atât cât mă pricep şi pot. ... Bine ai venit în lumea florilor mele!

miercuri, 23 noiembrie 2011

Atât de mici, cu probleme MARI!


În ultima vreme am întâlnit mulţi copii cu probleme mari. Este foarte dureros când avem probleme. Ne văităm, plângem, căutăm soluţii, rugăm pe alţii să ne ajute şi ni se pare că nimeni nu are probleme atât de mari ca ale noastre, doar pentru că ... sunt ale noastre. Dar copiii procedează altfel. Am întâlnit copii îndureraţi de despărţirea părinţilor lor, copii traumatizaţi de boli, accidente din primii ani de viaţă – cu îndelungate zile de spitalizare cărora a trebuit să le facă faţă singuri, copii învăţaţi mult prea devreme să renunţe, pentru că „mama nu are bani”. SUNT DOAR NIŞTE COPII! Au poveri mai mari decât am putea crede la prima lor vedere. Nu se plâng, nu arată, nici măcar nu ştiu cum să ceară ajutorul celor mari. Ei suferă undeva în fiinţa lor plăpândă şi profundă şi arată suferinţa involuntar în desenele lor. Am descoperit părinţi care nici măcar nu înţelegeau că puiul lor are o suferinţă şi, din această cauză, şi-a schimbat comportamentul. Atât de bine au pus copiii, undeva înstrăfundurile lor, problemele pe care le au. Le-ar trebui mai multă atenţie, mai multă gingăşie şi le-ar fi de mare folos să nu uităm că ei sunt totuşi doar nişte ... copii.
Ramona ARONEASA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu